ZASADY REKRUTACJI
ZASADY REKRUTACJI
do szkół wchodzących w skład
Zespołu Szkół Spożywczo-Gastronomicznych
na rok szkolny 2024/2025
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 59 ze zm.)
- Rozporządzenie MEN z 25 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2022 poz. 2431 ze zm.)
- Zarządzenie nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2024/2025
Uchwała nr XXV/713/2020 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 16 stycznia 2020 r. w sprawie składania wniosków o przyjęcie do publicznych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę
.
§1
Zespół Szkół Spożywczo-Gastronomicznych ogłasza nabór do klas pierwszych w roku szkolnym 2024/2025 dla absolwentów szkoły podstawowej do:
1) 5-letniego Technikum Spożywczo-Gastronomicznego im. Jana Pawła II kształcącego w następujących zawodach:
a) technik żywienia i usług gastronomicznych (30 miejsc) – IAT języki obce nowożytne: język angielski poziom rozszerzony, drugi język: do wyboru język niemiecki poziom podstawowy lub język hiszpański poziom podstawowy,
b) technik technologii żywności (z kwalifikacją cukiernik) (30 miejsc) – IBT języki obce nowożytne: język angielski poziom rozszerzony, drugi język: do wyboru język niemiecki poziom podstawowy lub język hiszpański poziom podstawowy.
2) 3-letniej Branżowej Szkoły Spożywczo-Gastronomicznej I stopnia im. Jana Pawła II kształcącej w zawodach:
a) kucharz/kelner – 1a język obcy nowożytny: język angielski
oddział ogólny - 30 miejsc (15 miejsc kucharz, 15 miejsc kelner)
b) kucharz – 1bi język obcy nowożytny: język angielski
oddział integracyjny - 20 miejsc (w tym 5 miejsc dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, kolejnych 15 miejsc dla pozostałych kandydatów do szkoły)
c) cukiernik – 1ci język obcy nowożytny: język angielski
oddział integracyjny - 20 miejsc (w tym 5 miejsc dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, kolejnych 15 miejsc dla pozostałych kandydatów do szkoły)
§2
- W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej Dyrektor Zespołu Szkół Spożywczo-Gastronomicznych powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjno-Kwalifikacyjną (w skrócie SKRK) i wyznacza jej przewodniczącego.
- Zadania Szkolnej Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej:
1) przeprowadzenie postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego zgodnie z harmonogramem elektronicznego wspomagania rekrutacji,
2) podanie do publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
3) podanie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
4) przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej,
5) sporządzanie protokołów postępowania rekrutacyjnego.
- Rekrutacja jest prowadzona z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania naboru.
§3
- Kandydaci do szkół ponadpodstawowych dokonują rejestracji internetowej poprzez stronę elektronicznego systemu rekrutacji https://warszawa.edu.com.pl i wybierają dowolną liczbę szkół. W obrębie jednej szkoły mają możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów zgodnie z listą preferencji.
- Kandydaci do szkoły pierwszego wyboru składają zgodnie z harmonogramem podanie – wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji.
- Wszystkie informacje dotyczące kandydatów pochodzących ze szkół będących w systemie rekrutacji elektronicznej wprowadzają do bazy danych szkoły podstawowe, do których uczęszczają kandydaci.
- Wszystkie informacje dotyczące kandydatów spoza elektronicznej rekrutacji wprowadzają sami kandydaci lub szkoły pierwszego wyboru.
§4
- O przyjęciu do klasy pierwszej decyduje łączna liczba punktów uzyskanych:
1) za wyniki egzaminu ósmoklasisty – maksymalnie 100 punktów (za egzamin ośmioklasisty wynik przedstawiony w procentach z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35 oraz dodaje wynik przedstawiony w procentach z języka obcego nowożytnego pomnożony się przez 0,3.);
2) za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej i inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej – maksymalnie 100 punktów.
- Punktacji podlegać będą oceny końcowe z następujących zajęć edukacyjnych:
1) język polski, matematyka, język obcy,
oraz
2) jeden przedmiot wybrany z grupy (biologia, chemia, informatyka, geografia) z największą punktacją.
- Przyjmuje się następujący sposób przeliczania ocen na punkty:
- celujący – 18 punktów,
- bardzo dobry – 17 punktów,
- dobry – 14 punktów,
- dostateczny – 8 punktów,
- dopuszczający – 2 punkty;
- Inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przeliczane są na punkty według zasad:
1) za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów;
2) za udział w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych przyznaje się punkty:
a) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.
b) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami:
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotówartystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznychnieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty.
c) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
d) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
e) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt. 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
- międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
- krajowym – przyznaje się 3 punkty,
- wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
- powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
3) W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych lub sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
4) W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, przyznaje się 3 punkty.
5) Kandydat otrzyma punkty za osiągnięcia wyłącznie wtedy, gdy będą one być wpisane na świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
- Przeliczanie na punkty ocen wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu ósmoklasisty:
1) z języka polskiego i matematyki:
a) za ocenę celującą – po 35 punktów,
b) za ocenę bardzo dobrą – po 30 punktów,
c) za ocenę dobrą – po 25 punktów,
d) za ocenę dostateczną – po 15 punktów,
e) za ocenę dopuszczającą – po 10 punktów;
2) z języka obcego nowożytnego:
a) za ocenę celującą – 30 punktów
b) za ocenę bardzo dobrą – 25 punktów
c) za ocenę dobrą – 20 punktów
d) za ocenę dostateczną – 10 punktów
e) za ocenę dopuszczającą – 5 punktów.
- Maksymalna łączna ilość punktów, jaką może zdobyć kandydat wynosi 200 punktów.
- Kryterium pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
- Kryteria te mają jednakową wartość.
§5
- Od decyzji szkolnej Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej przysługuje kandydatom lub rodzicom/opiekunom odwołanie.
- Procedura odwoławcza:
1) Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia - do 29 lipca 2024 r.
2) Komisja sporządza uzasadnienie w ciągu 3 dni od dnia złożenia wniosku (data wpłynięcia wniosku).
3) Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
4) Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora.
5) Od decyzji dyrektora szkoły odwołanie do Sądu Administracyjnego.