Przejdź do treści

ZASADY REKRUTACJI

ZASADY REKRUTACJI

do szkół wchodzących w skład
Zespołu Szkół Spożywczo-Gastronomicznych
na rok szkolny 2024/2025

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 59 ze zm.)
  • Rozporządzenie MEN z 25 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2022 poz. 2431 ze zm.)
  • Zarządzenie nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2024/2025
  • Uchwała nr XXV/713/2020 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 16 stycznia 2020 r. w sprawie składania wniosków o przyjęcie do publicznych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę

    .

§1

Zespół Szkół Spożywczo-Gastronomicznych ogłasza nabór do klas pierwszych w roku szkolnym 2024/2025 dla absolwentów szkoły podstawowej do:

1) 5-letniego Technikum Spożywczo-Gastronomicznego im. Jana Pawła II kształcącego w następujących zawodach:

a) technik żywienia i usług gastronomicznych (30 miejsc) – IAT języki obce nowożytne: język angielski poziom rozszerzony, drugi język: do wyboru język niemiecki poziom podstawowy lub język hiszpański poziom podstawowy,

b) technik technologii żywności (z kwalifikacją cukiernik) (30 miejsc) – IBT języki obce nowożytne: język angielski poziom rozszerzony, drugi język: do wyboru język niemiecki poziom podstawowy lub język hiszpański poziom podstawowy.

2) 3-letniej Branżowej Szkoły Spożywczo-Gastronomicznej I stopnia im. Jana Pawła II kształcącej w zawodach:

a) kucharz/kelner1a język obcy nowożytny: język angielski

oddział ogólny - 30 miejsc (15 miejsc kucharz, 15 miejsc kelner)

b) kucharz1bi język obcy nowożytny: język angielski

oddział integracyjny - 20 miejsc (w tym 5 miejsc dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, kolejnych 15 miejsc dla pozostałych kandydatów do szkoły)

c) cukiernik – 1ci język obcy nowożytny: język angielski

oddział integracyjny - 20 miejsc (w tym 5 miejsc dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, kolejnych 15 miejsc dla pozostałych kandydatów do szkoły)

§2

  1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej Dyrektor Zespołu Szkół Spożywczo-Gastronomicznych powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjno-Kwalifikacyjną (w skrócie SKRK) i wyznacza jej przewodniczącego.
  2. Zadania Szkolnej Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej:

1) przeprowadzenie postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego zgodnie z harmonogramem elektronicznego wspomagania rekrutacji,
2) podanie do publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
3) podanie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
4) przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej,
5) sporządzanie protokołów postępowania rekrutacyjnego.

  1. Rekrutacja jest prowadzona z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania naboru.

§3

  1. Kandydaci do szkół ponadpodstawowych dokonują rejestracji internetowej poprzez stronę elektronicznego systemu rekrutacji https://warszawa.edu.com.pl i wybierają dowolną liczbę szkół. W obrębie jednej szkoły mają możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów zgodnie z listą preferencji.
  2. Kandydaci do szkoły pierwszego wyboru składają zgodnie z harmonogramem podanie – wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji.
  3. Wszystkie informacje dotyczące kandydatów pochodzących ze szkół będących w systemie rekrutacji elektronicznej wprowadzają do bazy danych szkoły podstawowe, do których uczęszczają kandydaci.
  4. Wszystkie informacje dotyczące kandydatów spoza elektronicznej rekrutacji wprowadzają sami kandydaci lub szkoły pierwszego wyboru.

§4

  1. O przyjęciu do klasy pierwszej decyduje łączna liczba punktów uzyskanych:

1) za wyniki egzaminu ósmoklasisty – maksymalnie 100 punktów (za egzamin ośmioklasisty wynik przedstawiony w procentach z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35 oraz dodaje wynik przedstawiony  w procentach z języka obcego nowożytnego pomnożony się przez 0,3.);

2) za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej i inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej – maksymalnie 100 punktów.

  1. Punktacji podlegać będą oceny końcowe z następujących zajęć edukacyjnych:

1) język polski, matematyka, język obcy,

oraz

2) jeden przedmiot wybrany z grupy (biologia, chemia, informatyka, geografia) z największą punktacją.

  1. Przyjmuje się następujący sposób przeliczania ocen na punkty:
  • celujący – 18 punktów,
  • bardzo dobry – 17 punktów,
  • dobry – 14 punktów,
  • dostateczny – 8 punktów,
  • dopuszczający – 2 punkty;
  1. Inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przeliczane są na punkty według zasad:

1)  za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów;
2)  za udział w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych przyznaje się punkty:

a) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu  ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

  • tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  • tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.

b) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami:

  • tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotówartystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
  • tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
  • tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznychnieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty.

c) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.

d) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami:

  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
  • tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;

e) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt. 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

  • międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
  • krajowym – przyznaje się 3 punkty,
  • wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
  • powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

3) W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy,  artystycznych lub sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

4) W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, przyznaje się 3 punkty.

5) Kandydat otrzyma punkty za osiągnięcia wyłącznie wtedy, gdy będą one być wpisane na świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.

  1. Przeliczanie na punkty ocen wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu ósmoklasisty:

1) z języka polskiego i matematyki:

a) za ocenę celującą – po 35 punktów,
b) za ocenę bardzo dobrą – po 30 punktów,
c) za ocenę dobrą – po 25 punktów,
d) za ocenę dostateczną – po 15 punktów,
e) za ocenę dopuszczającą – po 10 punktów;

2) z języka obcego nowożytnego:

a) za ocenę celującą – 30 punktów
b) za ocenę bardzo dobrą – 25 punktów
c) za ocenę dobrą – 20 punktów
d) za ocenę dostateczną – 10 punktów
e) za ocenę dopuszczającą – 5 punktów.

  1. Maksymalna łączna ilość punktów, jaką może zdobyć kandydat wynosi 200 punktów.
  1. Kryterium pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym:
  • wielodzietność rodziny kandydata,
  • niepełnosprawność kandydata,
  • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
  • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
  • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
  • objęcie kandydata pieczą zastępczą.
  1. Kryteria te mają jednakową wartość.

§5

  1. Od decyzji szkolnej Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej przysługuje kandydatom  lub rodzicom/opiekunom  odwołanie.
  1. Procedura odwoławcza:

1) Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia - do 29 lipca 2024 r.

2) Komisja sporządza uzasadnienie w ciągu 3 dni od dnia złożenia wniosku (data wpłynięcia wniosku).

3) Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.

4) Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora.

5) Od decyzji dyrektora szkoły odwołanie do Sądu Administracyjnego.