Statut 5 letniego Technikum Spożywczo-Gastronomicznego im. Jana Pawła II
w Zespole Szkół Spożywczo-Gastronomicznych
Dział XII
Postanowienia końcowe
- Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Regulaminy określające działalność organów szkoły, jak też wynikające z celów i zadań, nie mogą być sprzeczne z zapisami niniejszego statutu, jak również z przepisami prawa oświatowego.
- Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.
- Zmiany w statucie dokonywane mogą być z inicjatywy:
a) dyrektora szkoły jako przewodniczącego Rady Pedagogicznej;
b) organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
c) Rady Rodziców oraz Samorząd Uczniowski;
d) organu prowadzącego szkołę;
e) członków Rady Pedagogicznej.
Wniesione propozycje zmian powinny być przedłożone Dyrektorowi w formie pisemnej.
- Rada Pedagogiczna uchwala zmiany i nowelizacje do statutu szkoły.
- Po kilku kolejnych nowelizacjach Dyrektor zarządza opracowanie i ogłasza tekst jednolity Statutu Technikum
- Sprawy nie objęte niniejszym Statutem rozstrzygają stosowne przepisy prawa oświatowego.
- Dyrektor szkoły ma prawo do podejmowania doraźnych decyzji w sprawach nie ujętych w statucie.