Kategorie:

Konferencja podsumowująca projekt „Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją”

                         

W dniu 13 czerwca 2018 r. odbyła się uroczysta konferencja podsumowująca IV edycję projektu „Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją”. Jako jedna z dwóch ponadgimnazjalnych szkół w Polsce – Technikum Spożywczo-Gastronomiczne im. Jana Pawła II
w Warszawie otrzymało certyfikat z wyróżnieniem oraz tytuł Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją.
W latach 2016/2017 i 2017/2018 uczestniczyliśmy w projekcie edukacyjno-wychowawczym „Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją” promującym działania szkół na rzecz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Projekt realizowany jest przez Polskie Towarzystwo Dysleksji i Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz prowadzony jest pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty. W ramach projektu zrealizowaliśmy szereg dodatkowych działań na rzecz uczniów, m.in. Projekt „Piękny umysł – twórczy umysł”, w ramach którego zorganizowaliśmy biwak terapeutyczny „Terenowy Zawrót Głowy” oraz byliśmy gospodarzami „Międzyszkolnych Warsztatów Rozwoju Osobistego” dla uczniów i nauczycieli ze szkół uczestniczących w IV edycji projektu „Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją”. Wspólne spotkania, od wzajemnego uczenia się poprzez współdziałanie, współpracę, wspólne rozwiązywanie problemów, aż po wspólne gotowanie to jeden z naszych pomysłów na atrakcyjną, efektywną przestrzeń edukacyjną, szkołę przyjazną uczniom o różnych potrzebach edukacyjnych, talentach, pasjach i zainteresowaniach.
Dzięki projektowi uczniowie mieli możliwość zintegrowania się, wzajemnego, lepszego poznania, rozwijania współpracy poprzez naukę, zabawę, osiągnięcie realnego, osobistego sukcesu w dzieleniu się sobą z drugim człowiekiem, poczucie sprawności i rozumienie swojego wpływu w kształtowaniu sukcesu edukacyjnego.
Powodzenie projektu i jego sukces tkwił w różnorodności i wielowymiarowości wynikającej z wielokulturowości całego zespołu. Zakończyliśmy projekt zadowoleni ze wspólnej nauki i pracy, nawiązanych relacji i z głowami pełnymi pomysłów do współtworzenia naszej „Szkoły marzeń”.

[foogallery id=”7011″]